Las wokół nas – wspomnienia  z wycieczki

3 czerwca 2016 r. uczniowie zbierający surowce wtórne realizowali projekt ekologiczny pn. „Poznajemy lasy Polski”. W tym roku naszym celem było poznanie lasów w Nadleśnictwie Górowo Iławeckie z oddziałem w Dzikowie.

Na początku wycieczki leśniczy opowiedział nam o lesie. Przypomniał piętrową budowę lasu, skład gatunkowy. Wymienił zwierzęta, które możemy spotkać, spacerując po miejscowym lesie. Podał powierzchnię jaką zajmują lasy w Polsce. Na koniec odbył się konkurs praktyczny z rozpoznawania gatunków drzew. Zwyciężyła Jula, drugie miejsce zajął Bruno, a trzeci był Alek.

Po solidnej porcji wiedzy wyruszyliśmy w drogę i zdobyliśmy najwyższy szczyt Warmii, który ma 215 m n.p.m., Górę Zamkową. Zadowoleni ruszyliśmy ścieżką edukacyjną utrwalać zdobyte wiadomości. Przypomnieliśmy sobie, do czego potrzebny jest las. Obejrzeliśmy tablice informacyjne o spotykanych roślinach i zwierzętach na terenie leśnictwa  Dzikowo. Z pomostu widokowego obserwowaliśmy torfowisko z usychającymi olchami, kwitnącymi na żółto kosaćcami i podziwialiśmy białe kwiaty czermieni błotnej. Wyprawę umilał koncert żab i ptaków.

Naszą wycieczkę zakończyliśmy przy ognisku. Na pamiątkę udziału w projekcie  otrzymaliśmy notesy ze zdjęciami i informacjami o ptakach.