Konkurs „Moja przyjaciółka rzeka”

   W marcu został ogłoszony szkolny konkurs plastyczny dla uczniów klas I-VI pn. „Moja przyjaciółka rzeka”, którego inicjatorem była Firma WTW Poland Sp. z o. o.
Konkurs miał na celu szerzenie wiedzy na temat znaczenia wód śródlądowych i możliwości ich ochrony, przybliżenie najbliższej Bartoszycom rzeki Łyny – jej znaczenia dla środowiska lokalnego, promowanie pozytywnych postaw społecznych dotyczących ochrony wód śródlądowych, zrównoważonego wykorzystywania zasobów jakimi są rzeki, aktywizowanie najmłodszych do podejmowania działań na rzecz ochrony wód śródlądowych, w tym rzeki Łyny.
   Konkurs zainteresował wielu uczniów. Wcześniej organizatorka podczas spotkania z dziećmi przeprowadziła interesującą lekcję wraz z prezentacja multimedialną. Uczennice i uczniowie, szczególnie z klas 1-3 wykazali się niezwykle bogata wiedzą na temat ekologii, zanieczyszczeń środowiska, w tym wód i jak to wpływa negatywnie na nasze życie.
Komisja rozpatrzyła 32 prace i wyłoniła najbardziej przemawiające, a także wykonane z wykorzystaniem oryginalnych technik i ogłosiła następujące wyniki konkursu.

W kategorii uczniów klas I- II przyznano:
I miejsce – Szymon Kowalczyk, II klasa
II miejsce – Milana Zahrebelna, II klasa
III miejsce - Lidia Barszczewska, I klasa;
Nina Rohun, I klasa.

W kategorii uczniów klas III i IV przyznano:
I miejsce – Gabriela Paszkowska, III klasa
II miejsce – Hanna Maczuga, III klasa
III miejsce – Natasza Gołota, IV klasa.

W kategorii uczniów klas V - VI przyznano:
I miejsce – Emilia Jasudowicz, VI klasa
II miejsce – Nazar Yakovyshyn, VI klasa
III miejsce – Nina Wołosz, VI klasa
   Wyróżnieni uczniowie zostali nagrodzeni pięknymi podarunkami przez organizatora: Spółkę Wytwórni Turbin Wodnych, zaś wszyscy uczestnicy odwiedzili bartoszycką firmę i poznali proces wytwarzania turbin wodnych.
    To były naprawdę niezapomniane wrażenia, a wiedza zdobyta niezwykle korzystna i na ogół mało dostępna w takiej formie.
Dziękujemy organizatorom za inicjatywę, gościnę i piękną edukacyjną wycieczkę.
Lubomira Tchórz

Konkurs „Moja przyjaciółka rzeka” i niezapomniane wrażenia

    22 marca 2024 r. w Światowy Dzień Wody" wszyscy uczestnicy konkursu pn. "Moja przyjaciółka rzeka" w formie nagrody wzięli udział w interesującej wycieczce do Wytwórni Turbin Wodnych w Bartoszycach.
    Było bardzo ciekawie. Uczniowie zapoznali się z procesem produkcji turbin wodnych, zadawali wiele pytań związanych z pracą Wytwórni Turbin Wodnych (WTW), zachwycali się ogromnymi maszynami i uważnie słuchali właściciela firmy, który wtajemniczał obecnych w specyfikę każdego cyklu produkcyjnego turbiny. Uczniowie poznali , między innymi, pracę spawacza, frezera, tokarza.
    Sama Firma WTW i przebywanie na jej terenie była jednocześnie nowym odkryciem dla najmłodszych uczniów szkoły. Wielki budynek, który każdy codziennie mijał w drodze do szkoły, zawsze wzbudzał ciekawość. Jednakże dopiero po odbytej wycieczce ciekawość została zaspokojona.
Spotkanie zakończyło się uroczystym wręczeniem nagród dla zwycięzców konkursu plastycznego i prezentacją pięknie wykonanych prac.
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy i słodkości. Z takim bagażem wiedzy i prezentów miło wracało się wszystkim do szkoły.
    Dziękujemy organizatorom, Firmie WTW Sp. z o.o. w Bartoszycach, za inicjatywę i organizację niezwykle korzystnego konkursu, który uświadomił uczniom, jak ważne jest dbanie o czystość wód dla naszego codziennego funkcjonowania I JAK WAŻNA JEST WODA w naszym życiu.
Wdzięczni jesteśmy też za piękne przyjęcie naszych uczniów.
Lubomira Tchórz

 

Konkursy kuratoryjne 2023/2024 –
nasze osiągnięcia na etapie szkolnym

   Konkursy dają możliwość samorealizacji, wyzwalają twórcze myślenie, wywołują wśród uczniów entuzjazm i wiarę we własne możliwości. Każdy udział w konkursie jest dla ucznia cennym doświadczeniem, dzięki któremu może sprawdzić i poszerzyć swoje dotychczasowe umiejętności. I tak było tym razem podczas etapu szkolnego konkursów przedmiotowych organizowanych przez Warmińsko – Mazurskiego Kuratora Oświaty w Olsztynie.
   W etapie szkolnym wzięło udział 19 uczniów, a do etapu wojewódzkiego zostało zakwalifikowanych 7 prac konkursowych po wcześniejszej pozytywnej weryfikacji przez Wojewódzką Komisję Konkursową z danego przedmiotu, uzyskując co najmniej 80 % na etapie szkolnym konkursu.
Język polski – 1 uczennica (nauczycielka przygotowująca mgr Danuta Rohun)
   • Marina Jagoda Siekierzycka, kl. VIII
Matematyka – 1 uczeń (nauczycielka przygotowująca mgr Mirosława Stepaniuk)
   • Oliwier Bakalarz, kl. VII
Historia – 2 uczniów (nauczyciele przygotowujący: mgr Mirosław Drozd, mgr Orest Ortyński)
   • Oliwier Bakalarz, kl. VII
   • Kyryl Saienko, kl. VIII
Geografia – 2 uczniów (nauczycielka przygotowująca mgr Iwona Tetkowska)
   • Marina Jagoda Siekierzycka, kl. VIII
   • Kyryl Saienko, kl. VIII
Język angielski – 1 uczennica (nauczycielka przygotowująca mgr Nataliya Kulish)
   • Amelia Guz, kl. VI
   Na uwagę zasługuje fakt, iż do etapu wojewódzkiego po raz pierwszy została zakwalifikowana uczennica klasy szóstej.
Gratulujemy naszym uczniom i nauczycielom dotychczasowych osiągnięć i życzymy sukcesów na etapie wojewódzkim.

Pasowanie na czytelnika

     Dnia 06.03.2024r. w naszej szkole odbyło się uroczyste Pasowanie na Czytelnika Biblioteki szkolnej uczniów klasy I. To oficjalne przyjęcie uczniów do grona czytelników biblioteki. Dla naszych najmłodszych uczniów nadszedł kolejny ważny dzień, wszyscy stali się prawdziwymi czytelnikami naszej szkolnej biblioteki. Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania. Zanim jednak pierwszoklasiści złożyli przyrzeczenie, obejrzeli przedstawienie. Specjalnie na tę okazję uczniowie z koła czytelniczego „Molik” zaprezentowali inscenizację „Książkowy szpital”. Dzieci dowiedziały się, jak należy dbać o książki, czego nie wolno robić, czytając książkę. Po przyrzeczeniu nastąpiło uroczyste pasowanie na czytelnika.
     Miłą niespodziankę i wiele radości sprawił teatrzyk pt. ”Czerwony Kapturek” z wykorzystaniem pacynek w wykonaniu grupy uczniów klasy trzeciej z koła czytelniczego. Uwieńczeniem uroczystości było wspólne zaśpiewanie wesołej piosenki „Na nas czeka biblioteka”. Potem wszyscy zostali zaproszeni do częstego odwiedzania biblioteki i korzystania z jej zbiorów. Na zakończenie spotkania nasi nowi czytelnicy otrzymali zakładki do książki i drobne upominki które będą im przypominały o tym uroczystym wydarzeniu.
Spotkania przebiegło w miłej i przyjaznej atmosferze. Po takim wspólnym spotkaniu biblioteka będzie kojarzyła się najmłodszym czytelnikom z miejscem bezpiecznym, przyjaznym i radosnym, gdzie uczniowie są zawsze mile widziani.
Mamy nadzieję, że w naszej szkole pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników biblioteki na stałe wpisze się do kalendarza uroczystości szkolnych.

Luty w szkolnej bibliotece   

   Luty w szkolnej bibliotece przebiegał pod kątem realizacji dwóch projektów czytelniczych. Jedną z okazji do promocji czytelnictwa w tym miesiącu była przygotowana specjalna akcja czytelnicza z okazji walentynek jaka trwała od 14 do 22 lutego. Każdy kto odwiedził w tych dniach naszą bibliotekę i wypożyczył książkę otrzymał „walentynkowe serduszko” i drobny upominek. Akcja ta cieszyła się wielkim zainteresowaniem młodszych i starszych uczniów. Podczas „walentynkowego tygodnia” wypożyczono ponad 100 książek. Głównym celem projektu było dalsze rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i zachęcanie uczniów do częstszego odwiedzania biblioteki i korzystania z jej zasobów.
   Miesiąc luty to także czas upamiętnienia urodzin patronki szkoły Łesi Ukrainki. W tym roku 28 lutego w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia poświęcona wielkiej poetce. Szkolna biblioteka również przyłączyła się do tego święta. Została przygotowana wystawa książek poświęconych życiu i twórczości Łesi Ukrainki. Można było zapoznać się z pięknymi egzemplarzami książek jakie są w zasobach naszej biblioteki. Zaprezentowano też efekty projektu realizowanego przez bibliotekę w klasach I-V - „Wiersze Łesi Ukrainki w ilustracjach dzieci”. Uczniowie w ramach swoich możliwości przedstawili twórczość genialnej poetki w swoich pracach plastycznych.